O equipo das Sinerxéticas, do IES Xulián Magariños, clasificouse de forma extraordinaria para a final do Club de Debate 2020 que organizan os equipos de normalización lingüística de diferentes concellos, entre eles, o de Negreira, na que foi a segunda fase de zona da presente edición, e na que participaron un total de oito equipos, celebrándose na Casa da Cultura de Outes.

Quedaron segundas, con 415 puntos, tralo equipo Canido, pertencente ao IES de Canido (Ferrol), con 438 puntos, defendendo o argumento, a favor e en contra, sobre a seguinte cuestión: «A monarquía é necesaria no século XXI?»

As Sinerxéticas, que ao igual que As Falangueiras, participan no Club de Debate co apoio do Concello de Negreira, quen sufraga os gastos de participación xunto ao resto de concellos; está formado polos seguinte alumnado: Reyes Freire; Lara Vieito; Raúl Castro; Lorena Golán; Andrea Losada; Eda Bove e Iria Sánchez, e a súa preparadora é Sara Marchena, estando acompañados por Begoña Leal, coordenadora do Servizo de Normalización do instituto, e xunto á directora do centro, Clara Rodríguez; e maila técnica de Normalización Lingüística do Agrupamento A Baña-Negreira, Carme Pereiro.

Tamén estiveron arroupando ao alumnado de Negreira, os concelleiros Iván Guardado Porto, segundo tenente de alcalde e concelleiro de Deportes, Novas Tecnoloxías e Participación Cidadá; Juan Plata Barbazán, concelleiro de Comercio, Turismo e Industria, e Adolfo Manuel Barbosa Pérez, concelleiro de Agricultura, Medio Ambiente, Parques e Xardíns.

O segundo equipo participante, As Falangueiras, non puido clasificarse entre os dous primeiros para a final. As Sinerxéticas fixéronse cos 300 euros e unha praza, ao igual que os vencedores, para a fase final, da que xa se coñece o tema a debater: O futuro do galego está en nós. Porén, aínda queda por celebrar a terceira rolda destas xornadas da que sairán outros dous participantes na final, e que enfrontará a alumnos de Santiago, Teo e Ames.